(0) نفر 0
همه چیز درباره فیدر

همه چیز درباره فیدر

فیدر در زبان انگلیسی به معنای تغذیه کننده

   ۱۴۰۲ دوشنبه ۳۰ مرداد

فیدر چیست؟

فیدر در لغت نامه به معنای کسی یا چیزی است که غذا را تامین می‌کند. با همین توضیح می‌توان فهمید که فیدر به معنای تامین تغذیه می‌باشد. در صنایع گوناگون ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانند برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه های مختلف به کار برود، به این مجموعه دستگاه ها که تامین کننده انرژی هستند، فیدر می‌گویند. از فیدر در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، سنگ شکن، برق و... استفاده می‌شود. اگر بخواهیم تعریف ساده تری از فیدر داشته باشیم، فیدرها منابعی هستند که می‌توانند مواد اولیه را به بخش های مختلف دستگاه و دستگاه های مختلف دیگر منتقل کنند. با توجه به این تعاریف از فیدر سه تعریف فیدر دیگر هم داریم:
فیدر شامل یک کابل الکترونیکی یا مجموعه از این هادی های الکتریکی است که می‌توانند برق را از یک منبع بزرگ تر به یک منبع موچک تر ارسال کنند.
فیدر یک انشعاب به یک مخزن یا کانال است که سبب انتقال انرژی و نیروی به این مخازن و کانال ها می‌شود.
فیدر دستگاهی است که می‌تواند مواد را روی دستگاه سنگ شکن حمل کند.

کاربرد دستگاه فیدر

  • قابل استفاده در صنایع حمل و نقل
  • قابل استفاده برای کارگاه های سنگ شکن
  • قابل استفاده در صنعت مخابرات
  • قابل استفاده در صنایع دارویی
  • قابل استفاده در صنایع دامپروری
  • قابل استفاده در صنایع کشاورزی
  • قابل استفاده در کارخانه های تولیدی مختلف

فیدر تابلو برق

فیدر ها یکی از دستگاه های مهم برای استفاده در تابلوهای برق و تامین انرژی می‌باشند. فیدرهای تابلو برق در حقیقت کابل های الکترونیکی و مجموعه ای از هادی های الکتریکی می‌باشند که می‌توانند برق را از یک منبع بزرگ به یک منبع کوچک تر منتقل کنند.و منبع کوچکتر در فیدر تابلو برق شامل انشعابات مخزن و کانال های مختلف است که این کابل ها و فیدر های تابلو برق می‌توانند به عنوان یک منبع تغذیه برای صنایع مختلف از جمله صنایع حمل و نقل، ارتباط رادیویی و... به کار بروند. فیدرهای برق می‌توانند منابع اصلی را دریافت کنند و آن‌ها را به دستگاه های دیگر منتقل کنند. کابل های استفاده شده در فیدر تابلو برق، می‌توانند در بالادست به سیستم های برق رسانی نصب شوند.

انواع فیدر تابلو برق

  • فیدر توزیع شعاعی
  • فیدر موازی
  • فیدر حلقه ای
  • فیدرهای حلقه ای

تفاوت فیدر و خط انتقال چیست؟

خطوط انتقال، خطوط انتقال جریان هستند که برق را از ایستگاه‌های تولید به پست‌ها منتقل می‌کنند. فیدر یک شبکه توزیع برق است. آنها برق را از پست به مصرف کنندگان حمل می کنند. فیدر خطی است که از شبکه ای شروع می شود که ما می خواهیم برق را به مصرف کنندگان منتقل کنیم. بطور مثال فیدر کشتی کوچکی است که کالاها را به یا از بنادر کوچکتر منتقل می کند و آنها را برای حمل و نقل بیشتر به کشتی بزرگتر تحویل می دهد . کشتی های کوچکتر می توانند به راحتی از طریق بنادر مختلف حرکت کنند و تعداد توقف های کشتی های بزرگتر را کاهش می دهد.

دسته بندی فیدر ها

فیدر به چند دسته تقسیم میشود:
فیدر ها به سه دسته فشار ضعیف ، فشار قوی ، فشار متوسط تقسیم میشوند :
فیدر قابل استفاده در خط فشار متوسط خروجی : این کابل ها که در تابلو های برق صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند، ولتاژ فشار متوسط دریافت نموده و برای تغذیه خط فشار های متوسط استفاده میشود.
فیدر قابل استفاده در خط فشار ضعیف خروجی : فیدر های خروجی فشار ضعیف كه وظیفه آن برابر است با کلید فیوز نصب شده در تابلوی فشار ضعیف پست ترانسفورماتور که به كمك آن برق فشار ضعیف برای مصرف کننده یا مصرف کنندگان ارسال میشود. اگر تابلوی فشار ضعیف  بیشتر از یک خط خروجی  دارا باشد، هرکلید فیوز  نصب شده در ابتدای هر خط خروجی یک فیدر به حساب می‌آید.
 هدایت کننده های الکتریکی فشار متوسط نیز وجود دارند که توزیع زمینی دارند. این فیدرها قابلیت قطع زیر بار و یا تابلوی کلید را در خط خروجی در اختیار دارند.

فیدر مخابرات چیست؟

فیدر مخابراتی یکی از انواع کاربردهای اصلی دستگاه فیدر است که می‌تواند برای انتقال امواج رادیویی به کار برود. کابل های فیدر بخش اصلی دستگاه های فیدر مخابراتی هستند که می‌توانند برای انتقال امواج رادیوی به کار بروند. یکی از انواع کابل های فیدر که بسیار در خانه ها استفاده می‌شود، کابل فیدر آنتن تلویزیون است که در سایز های مختلفی به فروش می‌رود.

فیدر سنگ شکن چیست؟

ار کاربردهای دسنگاه فیدر در صنعت سنگ شکن می‌باشد. دستگاه فیدر سنگ شکن دو کاربرد اصلی در این صنعت دارد. اولین کاربرد فیدر سنگ شکن، جداسازی  سنگ های مختلف می‌باشد. دومین کاربرد فیدر های سنگ شکن نیز تغذیه فیدر های سنگ شکن با مواد اولبه در خطوط فرآوری مواد معدنی و تفکیک کانی‌ها می‌باشد. دستگاه فیدر سنگ شکن می‌تواند در هر خط شکن و بعد از سیلو در سیستم نصب بشود. از کاربرد های دیگر دستگاه فیدر سنگ شکن می‌توان به جلوگیری از ورودی گرد و خاک به داخل دستگاه های سنگ شکن اشاره نمود. و این موضوع می‌تواند دلیلی برای کاهش احتمال خرابی دستگاه های سنگ شکن اصلی باشد.

انواع فیدر سنگ شکن

  • فیدر شاتونی
  • فیدر ارتعاشی
  • فیدر زنجیری
  • فیدر گریزلی

    نحوه کارکرد و ساختار فیدر

    کارکرد فیدر به این صورت است که مواد اولیه ماشین آلات در خط تولید به طور مرتب و با نظم خاصی تغذیه می‌شوند. ساختار یک فیدر به این صورت است که یک مخزن بزرگ از جنس فولاد یا کربن در بالای آن نصب می‌شود و یک نوار نقاله و دروازه برای ورود مواد اولیه وجود دارد.

    نکات خرید برای انتخاب فیدر

    انتخاب ابزار و ماشین آلات برای استفاده در خط تولید به دانش فنی زیادی نیازمند است. فیدر ها نیز یک قطعه مهم در خط تولید می‌باشد و باید نوع مناسبی از فیدر انتخاب شود. در انتخاب فیدر مناسب برای خط تولید خود باید به نکات مهم زیر توجه کنید:
    • عملکرد پایدار و مطمئن
    • نگهداری آسان
    • طول عمر طولانی
    • کارکرد بدون تولید آلودگی

    مجموعه آراد اشنایدر توانسته با سال ها تجربه در  ارائه خدمات مهندسی و عرضه محصولاتی چون کنتاکتور اشنایدر، کنتاکتور خازنی اشنایدر ،سافت استارتر اشنایدر ، کلید هوایی اشنایدر  و... موجب رضایتمندی و راحتی مشتریان شود.  جهت مشاوره رایگان و خرید محصولات می توانید از طریق سایت و تماس با مشاوران ما اقدام نمایید.